Σελίδες

Σάββατο, Μαΐου 10, 2008

ΓΛΩΣΣΑΡΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΣΜΟΥ (Ζ)

Ζ


Ζήλος , ανάκτηση: Κάθε ζωή είναι κυκλική κι αυτό είναι ένασημείο που οι μαθητές τείνουν να ξεχνούν και να παραβλέπουν· τότε αποθαρρύνονται όταν τους εγκαταλείπει η ένταση του αισθήματος. Ο μυημένος βαδίζει πάντοτε σε ευθεία πορεία μεταξύ των ζευγών των αντιθέτων, ήρεμος και άφοβος…….Προσπαθήστε να ανακτήσετε το ζήλο της προηγούμενης πνευματικής έφεσης και αυτοπειθαρχίας σας. Αν δεν τον χάσατε ποτέ (αν και πολλοί μαθητές τον έχασαν), προσπαθήστε να αναγκάσετε αυτή την ενέργεια της έμπνευσης να πραγματωθεί σε μια αποτελεσματική εκδήλωση συγκεκριμένης δράσης στο φυσικό πεδίο. Πώς, ρωτάτε αδελφοί μου; Αυξάνοντας την ακτινοβολία του φωτός σας στον κόσμο με την αγάπη και το διαλογισμό, έτσι ώστε οι άλλοι να στρέφονται σ’ εσάς σαν φάρο στη σκοτεινή νύχτα της ζωής που φαίνεται ότι έχει κατέλθει πάνω στην ανθρωπότητα αυτό τον αιώνα· προσπαθήστε να αγαπάτε περισσότερο απ’ ό,τι πιστεύετε πως είναι δυνατό, ώστε οι άλλοι – παγωμένοι και περίτρομοι απ’ τις συνθήκες της ζωής και την τωρινή φρίκη της ανθρώπινης ύπαρξης – να μπορούν να στραφούν σ’ εσάς για θέρμη και παρηγοριά.

Ζηλωτής : ένας που αγωνίζεται να φτάσει σε μια ανώτερη κατάσταση συνειδήσεως και που το επιτυγχάνει μέσον του ελέγχου του νοητικού , με αγνότητα σκέψεως , ελατηρίων και πράξεων. Για να μπορέσει να πετύχει ο ζηλωτής την γνώση τη ς ψυχής με ασφάλεια οφείλει να μελετήσει της δυνάμεις και ενέργειες στην φύση και εκείνες που δρουν μέσα του .Να μάθει να ελέγχει τον κατώτερο άνθρωπο μέσον του θεού που είναι μέσα του , με τη νοήμονα χρήση αυτών των δυνάμεων .Να ελέγχει τα τρία σώματα – φυσικό, αστρικό , νοητικό – μέσο της αυτοπειθαρχίας και του εξαγνισμού και να μάθει πώς να χειρίζεται την πνευματική θέληση.

Ζηλωτής(2) : οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται για την ένωση με τη ψυχή είναι διάπυρη έφεση , πνευματική ανάγνωση , και πλήρης υπακοή στο Διδάσκαλο. Τα λόγια διάπυρη έφεση που χρησιμοποίησα σημαίνουν κυρίως ΄΄ πυρ ΄΄ και στη διδασκαλία της άναυλης σημαίνει το πυρ που δίνει ζωή και φως και ταυτόχρονα το πυρ που εξαγνίζει . έχουμε λοιπόν την πρώτη μας πρακτική σαν το πρώτο μέσο της πνευματικής ανάπτυξης , εκείνη την πύρινη ποιότητα της θέλησης που αναφλέγει και φωτίζει και ταυτόχρονα τη σταθερή πρακτική της εξάγνισης , την κατάκαυση κάθε γνωστής ακαθαρσίας. Ο στόχος τους είναι να επιφέρουν ψυχική όραση και να απομακρύνουν τα εμπόδια .Οι Κανόνες είναι οι εξής : αγνότητα , ηρεμία , διάπυρη έφεση , πνευματική ανάγνωση, τέλεια υπακοή στο Διδάσκαλο. Η τελειοποίηση των δυνάμεων του σωματικού ενδύματος έρχεται με την απομάκρυνση των ακαθαρσιών και με τη διάπυρη έφεση.

Ζηλωτής, εκγύμναση του και Αβλάβεια: Απ’ όπου συνεπώς η ανάγκη να μετατραπεί ο μυστικιστής σε αποκρυφιστή και να εκγυμνασθεί ο σύγχρονος ζηλωτής στο ορθό κίνητρο, στο νοητικό έλεγχο και στην αδελφική αγάπη – που πρέπει όλα να εκφρασθούν και θα εκφρασθούν δια της αβλάβειας. Η πιο ισχυρή δύναμη στον κόσμο σήμερα είναι η αβλάβεια. Δε μιλώ για τη μη-αντίσταση, αλλά για τη θετική εκείνη στάση του νου που δε σκέπτεται το κακό. Όποιος δε σκέπτεται το κακό και δε βλάπτει τίποτε είναι πολίτης του κόσμου του Θεού.

Ζηλωτής και χρήμα: έχει μια εκτίμηση της αποκρυφιστικής αξίας του χρήματος στην υπηρεσία. Δε ζητά τίποτε για τον εαυτό του, εκτός από εκείνο που μπορεί να τον εξοπλίσει για το έργο που πρέπει να γίνει και αντιμετωπίζει το χρήμα κι εκείνο που μπορεί να αγοράσει το χρήμα σαν κάτι που πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τους άλλους και σαν ένα μέσον που θα επιφέρει την καρποφορία των σχεδίων του Διδασκάλου, όπως νιώθει αυτά τα σχέδια. H αποκρυφιστική σημασία του χρήματος εκτιμάται ελάχιστα, όμως μια από τις μεγαλύτερες δοκιμασίες ως προς τη θέση του ανθρώπου στη δοκιμαστική ατραπό είναι εκείνη που αφορά τη στάση του και την από μέρους του χρήση εκείνου που επιδιώκουν όλοι οι άνθρωποι για να ικανοποιήσουν την επιθυμία. Mόνο εκείνος που δεν επιθυμεί τίποτε για τον εαυτό του μπορεί να γίνει δέκτης οικονομικής χορηγίας και διανομέας του πλούτου του σύμπαντος. Στις άλλες περιπτώσεις στις οποίες αυξάνουν τα πλούτη, δεν κομίζουν μαζί τους παρά λύπη και δυστυχία, έλλειψη ικανοποίησης και εσφαλμένη χρήση.

Ζηλωτής και ορθή στάση : Θα μάθετε επίσης να διατηρείτε το νου σας ελεύθερο από το μίσος, αρνούμενοι να μισήσετε τον πλανημένο αμαρτωλό ακόμη κι όταν του επιβάλετε την ποινή του αμαρτήματός του. Το μίσος και η χωριστικότητα πρέπει να τερματισθούν και θα τερματισθούν καθώς ο ζηλωτής ατομικά θα τα συντρίβει στη ζωή του. Το μεγάλο λάθος του ουδετερόφιλου και του ειρηνιστή βρίσκεται στην άρνησή του να ταυτισθεί εποικοδομητικά με τον ανθρώπινο πόνο. Η συμπάθεια που δεν προκαλεί κάποιου είδους θετική δράση γίνεται μια μολυσμένη πληγή…. Γνωρίζει ότι η ανθρωπότητα έχει μια θεία αποστολή που πρέπει να εκτελεσθεί πάνω στα φτερά της αγάπης μέσω της κατανοούσας δράσης, της ανιδιοτελούς υπηρεσίας και της προθυμίας να πεθάνει στη μάχη, αν αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορεί να υπηρετήσει και να ελευθερώσει τον αδελφό του.

Ζώδια : σχετίζονται κυρίως με την έκφραση της ζωής του Ουράνιου ανθρώπου , του Πλανητικού Λόγου καθώς και με τον Ηλιακό Λύγο . Η κύρια επίδραση είναι πάνω στον Πλανητικό Λόγο και μέσω αυτού σε μας καθώς διαχύνεται μέσα από το κέντρο της Σαμπάλλα. Επομένως εκφράζεται μέσα από την Ιεραρχία και μέσα από τη ανθρωπότητα σαν σύνολο. Το έργο των ζωδιακών επιρροών είναι να εφελκύσουν την όψη Θέληση του Ουρανίου ανθρώπου. Ο στόχος της εξέλιξης για την ανθρωπότητα είναι αποκτήσει συνειδητά γνώση αυτών των ενεργειών και να αρχίσει να τις γνωρίζει και να τις χρησιμοποιεί.

Ζωδιακός: Ο ζωδιακός τροχός είναι ουσιαστικά ένα κοσμικό κέντρο· είναι ένας δωδεκαπέταλος λωτός, αλλά είναι ένας δωδεκαπέταλος λωτός μέσα στο χιλιοπέταλο λωτό μιας άγνωστης κοσμικής Οντότητας, του Ενός που αναφέρεται στα προηγούμενα βιβλία μου σαν ο ΕΝΑΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΟΠΟΙΟΥ ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΠΩΘΕΙ.

Ζωροάστρης: Στην αρχαιότερη πηγή, στους Γκατάς (κομμάτι της "Αβέστα") αναφέρεται κατηγορηματικά πως ο Ζωροάστρης υπήρξε άνθρωπος και προφήτης.Το κήρυγμα του Ζωροάστρη που ήταν ιδρυτής της "πυρολατρίας", αναφερόταν στο ανώτατο ον, που ήταν ένα και μοναδικό. Όλοι οι άλλοι θεοί ήταν δαίμονες. Ο θεός, στον oπoίo πίστευε ο προφήτης, ήταν ο Ωριμάσδης, πάνσοφος θεός του φωτός και κυβερνήτης του ουρανού. Ο Ωριμάσδης βρισκόταν σε διαρκή αγώνα με το πνεύμα του κακού, τον Αριμάν. Καλούσε ο Ζωροάστρης τους πιστούς να κάνουν μόνο το καλό, υποσχόμενος, σαν ανταμοιβή, τον ουράνιο παράδεισο. Έτσι βλέπουμε ότι πολλά ήταν τα κοινά στοιχεία της διδασκαλίας του Ζωροάστρη μ' αυτήν του Χριστού. ( εγκυκλ. Χριστόπουλος)

Ζωή- Ποιότητα –Εμφάνιση: Θα χρησιμοποιώ τη λέξη Ζωή όταν αναφέρομαι στο Πνεύμα, την ενέργεια, τον Πατέρα, την πρώτη όψη της Θειότητας και στο ουσιαστικό εκείνο δυναμικό ηλεκτρικό Πυρ που δημιουργεί όλα όσα υπάρχουν και είναι η συντηρούσα, γενεσιουργός Αιτία και Πηγή κάθε εκδήλωσης.

Θα χρησιμοποιώ τη λέξη Εμφάνιση για να εκφράζω αυτό που ονομάζουμε ύλη ή μορφή ή αντικειμενική έκφραση· είναι η απατηλή εκείνη απτή εξωτερική εμφάνιση που εμψυχώνεται από τη ζωή. Είναι η τρίτη όψη, η Μητέρα που επισκιάζεται και γονιμοποιείται από το Άγιο Πνεύμα ή τη Ζωή που είναι ενωμένη με τη νοήμονα ουσία. Είναι το πυρ δια τριβής – μιας τριβής που προκαλείται από τη ζωή και την ύλη και την αλληλεπίδρασή τους κι επιφέρει αλλαγή και διαρκή μεταβολή.

Θα χρησιμοποιώ τη λέξη Ποιότητα σαν έκφραση της δεύτερης όψης, του Υιού του Θεού, του κοσμικού Χριστού ενσαρκωμένου σε μορφή – μια μορφή που έρχεται σε ύπαρξη από τη σχέση πνεύματος και ύλης. Αυτή η αλληλεπίδραση παράγει την ψυχολογική εκείνη Οντότητα που ονομάζουμε Χριστό. Ο κοσμικός αυτός Χριστός κατέδειξε σ’ εμάς την τελειότητά Του, όσον αφορά την ανθρώπινη οικογένεια, με το μέσον του ιστορικού Χριστού. Η ψυχολογική αυτή Οντότητα μπορεί να φέρει σε λειτουργική δραστηριότητα μια ποιότητα μέσα σ’ όλες τις ανθρώπινες μορφές, η οποία μπορεί εσωτερικά να “εξαλείψει τις μορφές” κι έτσι ν’ απορροφήσει την προσοχή, ώστε τελικά να θεωρηθεί σαν ο κύριος παράγοντας και σαν εκείνο που συνιστά παν ό,τι υπάρχει…..

Οι σπουδαστές αυτής της πραγματείας πρέπει να έχουν υπόψη από την καθαυτή αρχή των μελετών τους, την ανάγκη να εξοικειωθούν με τους τέσσερις αυτούς ρυθμιστικούς παράγοντες – ζωή-ποιότητα-εμφάνιση – και το αποτέλεσμα ή τη σύνθεσή τους που ονομάζουμε Συνείδηση…. Είμαστε ζωές που κάνουν εμφάνιση, που εκφράζουν ποιότητα και που αργά αποκτούν επίγνωση της διεργασίας και του αντικειμενικού σκοπού, καθώς η συνείδησή μας μοιάζει περισσότερο μ’ εκείνη της καθαυτής Θειότητας…. προτιμώ να ονομάζω Ζωή-Ποιότητα-Εμφάνιση. Δεν είναι παρά άλλα ονόματα της Τριάδας όλων των μεγάλων θρησκειών και είναι συνώνυμα της Χριστιανικής φράσης Πατήρ, Υιός και Άγιο Πνεύμα · του Πνεύματος, Ψυχής και Σώματος της τρέχουσας φρασεολογίας· και της Ζωής, Συνείδησης και Μορφής της Ινδικής φιλοσοφίας.

Ζωή και Πειθαρχία : ο αντικειμενικός σκοπός αυτού του κανόνα ήταν η φυσική κάθαρση με την έμφαση πάνω στην ανάγκη για χορτοφαγική δίαιτα σ’ ένα ορισμένο στάδιο της προπαρασκευαστικής διαδικασίας. Οι λόγοι για μια τέτοια πειθαρχία ήσαν δύο: η κάθαρση και η ανάγκη για τον υποψήφιο (σ’ αυτό το στάδιο) ν’ απέχει απ’ το μερισμό του οφέλους που συνοδεύει τη λεγόμενη “αφαίρεση ζωής”. Μπορεί όμως κανείς να αφαιρέσει ζωή; Νομίζω όχι. Η ζωή ΕΙΝΑΙ. Τίποτε στον ουρανό ή τη γη δεν μπορεί να τη θίξει ή να την επηρεάσει. Είναι ένα σημείο που συχνά λησμονείται.

…..ο δόκιμος μαθητής επιτυγχάνει να τερματίσει το άδραγμα ή την ισχύ της σωματικής φύσης κι αυτό είναι πάντοτε ωφέλιμο. Προς το παρόν δε γνωρίζει ότι είναι προσκολλημένος σε μικρότερους “κανόνες χρόνου και χώρου” κι ότι εφόσον αποδείξει στον εαυτό του ότι μπορεί να τους τηρεί και να τους υπακούει, έχει ελευθερωθεί απ’ αυτούς και δεν τους χρειάζεται πια. Ο μαθητής κι ο υποψήφιος για μύηση γνωρίζει ότι η ζωή είναι μία, είτε παίρνει μορφή στο δεύτερο βασίλειο ή το τρίτο ή το τέταρτο· γνωρίζει ότι η ζωή μέσα του είναι μία με τη ζωή του πρώτου βασιλείου, του ορυκτού· μαθαίνει επίσης ότι η ζωή είναι ακατανίκητη, ότι δεν μπορεί ν’ αφαιρεθεί ή να καταστραφεί, αλλά “προχωρεί” από μορφή σε μορφή, από εμπειρία σε εμπειρία, ωσότου η τέλεια θέληση του Θεού εκφρασθεί δια της ζωής.



Ζωτικό Σώμα:
Όταν λέτε ασθενικό ζωτικό σώμα υποθέτω ότι εννοείτε ένα σώμα που είναι χαλαρά συντονισμένο και χαλαρά συνδεμένο με το φυσικό φορέα κι επομένως έχει ένα αδύναμο άδραγμα της εξωτερικής μορφής, γιατί η στενή ολοκλήρωση του αιθερικού σώματος με τη φυσική μορφή είναι το αίτιο όλης της συγκρατούμενης δύναμής του. Έχετε δίκιο να πιστεύετε ότι μπορεί κανείς να είναι τελείως υγιής αλλά να έχει μικρή αντίσταση στην κούραση.Οι κύριοι παράγοντες στην επανεδραίωση ή επιβολή καλύτερου αιθερικού ελέγχου είναι:

1. Οι ηλιακές ακτίνες.

2. Η προσεκτική δίαιτα με έμφαση σε πρωτεΐνες και βιταμίνες.

3. Η αποφυγή κόπωσης και στενοχώριας.

Στους παραπάνω εναντιώνονται αυτή την εποχή το κλίμα, η παγκόσμια κατάσταση, το περιβάλλον κι ο πολιτισμός μας και το άτομο πρέπει να υποταχθεί σε μια κατάσταση πραγμάτων που βρίσκεται έξω από τον ατομικό του έλεγχο.Μια κανονική, υγιεινή, ρυθμισμένη ζωή είναι το καλύτερο μέσον για την εδραίωση ενός καλύτερου μέτρου ζωτικότητας. Αυτό υποθέτω είναι ό,τι εννοείτε. Πρέπει να θυμάσθε ωστόσο ότι όταν υπάρχει ένα αποζωτικοποιημένο αιθερικό σώμα και οι συνθήκες είναι τέτοιες ώστε η επανεδραίωση ενός ζωτικού ελέγχου φαίνεται δύσκολη ή αδύνατη, τότε πρέπει ν’ αναγνωρισθούν οι καρμικοί περιορισμοί και να υπάρξει προθυμία υποταγής σ’ αυτούς, αφήνοντας τα πράγματα να εξελιχθούν. Η ιδιαίτερη αυτή ζωή δεν είναι η μόνη που υπάρχει. Συχνά συνεπώς σε κάθε ιδιαίτερη ενσάρκωση οι συνθήκες δεν μπορούν να αλλάξουν και παρατείνονται από εσώτερη ανταρσία κι εξέγερση. Ο μαθητής πρέπει να μάθει το μάθημα να προχωρεί παρά τις περιστάσεις κι όχι εξαιτίας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: